Μπύρες και Φασόλια |  Πώς κάναμε το Roatan σε 5 ώρες

Του Ράντι Καλπ

Δημοσιεύτηκε στο – Caribbean & Islands & cruise & Travel Blog on 4 Μαΐου 2016

Ομοφυλόφιλος! Εξωπραγματικό.

Είναι μια τολμηρή δήλωση. Το γνωρίζω καλά. Αλλά, πάλι, το Roatan – το μεγαλύτερο από τα νησιά του κόλπου της Ονδούρας – είναι ένα αρκετά τολμηρό μέρος, ούτως ή άλλως από άποψη χρώματος.

Και το χρώμα είναι παντού στην παραλία West Bay, την πιο δημοφιλή παραλία του νησιού. Βάρκες, κουβέρτες, εστιατόρια, άνθρωποι, όλα σκάνε. Τα μπλε-πράσινα, τα κίτρινα, τα πορτοκαλοκόκκινα είναι μια απαλή υπενθύμιση ότι βρίσκεστε ακόμα στην Καραϊβική.

Το σχέδιό μας δεν ήταν να έχουμε μια μέρα στην παραλία στην Ονδούρα την πρόσφατη ημέρα μας Καρναβαλική κρουαζιέρα. Είχαμε εγγραφεί για ένα εκδρομή καταδύσεων για αρχάριους, αλλά ακυρώθηκε το τελευταίο δευτερόλεπτο λόγω κακών καιρικών συνθηκών. Αυτοσχεδιάσαμε λοιπόν. Τριάντα λεπτά αργότερα ήμασταν σε ένα τουριστικό λεωφορείο hop-on, hop-off που διέσχιζε τη δασώδη ενδοχώρα του νησιού, χωρίς να είμαστε σίγουροι για το τι θα βρίσκαμε.

Παρά το γεγονός ότι τα νησιά του κόλπου είναι ψηλά στα μέρη που πρέπει να επισκεφτούμε, κανένας από εμάς (πιθανότατα μόνο εγώ) δεν έκανε αρκετή έρευνα στα νησιά όλα αυτά τα χρόνια. Πολλοί από τους φίλους μας ήταν? όλοι το αγάπησαν. Έγραψα μια ιστορία για αυτό μια φορά, παίρνοντας συνεντεύξεις από φίλους τους για τις περιπέτειές τους στα νησιά, συμπεριλαμβανομένων των Τα καλύτερα πράγματα να κάνετε στο Roatan.

Ωστόσο, ποτέ δεν έσκαψα πιο βαθιά, και με αυτό εννοώ ότι δεν αναζήτησα ποτέ φωτογραφίες του Ροατάν ή των αδελφών του νησιών, της Ουτίλα και της Γκουανάγια. Για ορισμένους προορισμούς, δεν μου αρέσει να ξέρω πώς είναι πριν φτάσω — το Ροατάν ήταν ένα από αυτά τα μέρη.

Βρίσκονται στα ανοιχτά της βόρειας ακτής της Ονδούρας, τα νησιά Bay (Islas de la Bahia) είναι περισσότερο γνωστά για τις υπέροχες καταδύσεις και την κολύμβηση με αναπνευστήρα, καθώς οι ύφαλοι αποτελούν μέρος του δεύτερου μεγαλύτερου υφάλου φραγμού στον κόσμο. Το Roatan, το μεγαλύτερο και πιο ανεπτυγμένο από τα νησιά, δεν αποτελεί εξαίρεση. «Η μεγαλύτερη απήχηση του Roatan είναι το νερό του, το οποίο είναι ζεστό, κρυστάλλινο και φιλοξενεί μερικές από τις πιο όμορφες, ποικιλόμορφες και παραγωγικές θαλάσσιες ζωές στον κόσμο», ανέφερε το US News and World Report το 2013.

Παραλία West End στο Roatan, Ονδούρα.

Παρά το γεγονός ότι τα ισπανικά είναι η επίσημη γλώσσα της Ονδούρας, τα Αγγλικά της Καραϊβικής είναι η κύρια γλώσσα των Νήσων Μπέι, καθώς κάποτε ήταν μέρος των Βρετανικών Νήσων και πολλοί από τους ντόπιους, γνωστοί ως λαός Caracol, είναι ευρωπαϊκής και βρετανικής-αφρο-καραϊβικής καταγωγής . Επιπλέον, το νόμισμα των ΗΠΑ είναι επίσης ευρέως αποδεκτό. Αυτό το γεγονός, μαζί με την ευρεία χρήση των αγγλικών, κάνει τα νησιά ακόμα πιο ελκυστικά για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες, καθώς η γλώσσα και το νόμισμα είναι συνήθως τα δύο μεγαλύτερα εμπόδια όταν ταξιδεύετε σε μια νέα χώρα.

Φτάνοντας στο Mahogany Bay, Roatan, με ένα κρουαζιερόπλοιο όπως το Carnival Glory, είναι μια πραγματική απόλαυση, καθώς ένα παλιό, σκουριασμένο ναυάγιο διαλύει την ηρεμία του ήρεμου κόλπου. Μόλις στο λιμάνι, το Mahogany Bay διαθέτει ένα εμπορικό χωριό, καθώς και ένα παραθαλάσσιο θέρετρο με λευκή άμμο με ανελκυστήρα.

Το σήμα Mahogany Bay στο Roatan, Ονδούρα.

Δεδομένου ότι τα αξιοθέατα στο Roatan απέχουν αρκετά, δεν είναι δυνατό να περπατήσετε σε άλλες παραλίες από το Mahogany Bay. Αντίθετα, το καλύτερο στοίχημά σας είναι το λεωφορείο hop-on, hop-off, το οποίο είναι φθηνότερο από τη χρήση ταξί. Όπως είπα προηγουμένως, η εκδρομή μας για καταδύσεις ακυρώθηκε την τελευταία στιγμή και καθώς προσπαθούσαμε να κάνουμε κάτι άλλο, βρήκαμε τη βάση για το τουριστικό λεωφορείο (περίπου $22/rt/pp), το οποίο μας έδωσε την επιλογή εξερευνήστε μόνοι μας το West End και την παραλία West Bay. Ακόμα καλύτερα, η τουριστική εταιρεία είναι συνδεδεμένη με το Carnival, έτσι μπορέσαμε να χρησιμοποιήσουμε το πανί μας και να υπογράψουμε κάρτες για να πληρώσουμε τα εισιτήρια. Το περίπτερο είναι επίσης εύκολο να εντοπιστεί, καθώς βρίσκεται ακριβώς στη μέση του διαδρόμου αφού περάσετε από το κατάστημα αφορολογήτων ειδών.

Ένα πράγμα που πρέπει να έχετε κατά νου για το τουριστικό λεωφορείο, και αυτό είναι μεγάλο: Εάν δεν κατεβείτε στο West End, δεν μπορείτε να επιστρέψετε στο West End με άλλο λεωφορείο από την παραλία West Bay. Δεν υπήρχε επικοινωνία σχετικά με αυτό, και υποθέσαμε (ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείτε να κάνετε όταν ταξιδεύετε) ότι τα λεωφορεία έτρεχαν σε βρόχο μεταξύ των δύο προορισμών της δυτικής πλευράς. Αυτοί δεν. Το μάθαμε με τον δύσκολο τρόπο. Ο οδηγός σταμάτησε στο West End για λίγα δευτερόλεπτα, ρώτησε αν κάποιος ήθελε να κατέβει, διστάσαμε γιατί δεν κάναμε την έρευνά μας και πριν προλάβουμε να αποφασίσουμε, το λεωφορείο βγήκε και κατευθύνθηκε προς το δρόμο. Δεν είναι σπουδαίο, σκεφτήκαμε. Αυτό μέχρι που φτάσαμε στην παραλία West Bay και ανακαλύψαμε ότι τα λεωφορεία βρίσκονται σε μονόδρομο με το λιμάνι.

Εκτός από αυτό, η διαδρομή 45 λεπτών στη δυτική πλευρά του νησιού ήταν ευχάριστη και, στην πορεία, ο οδηγός μας συμπλήρωσε λεπτομέρειες για το νησί, τους ανθρώπους και την ιστορία του. Και όταν ήρθε η ώρα να φύγουμε από την παραλία West Bay, το λεωφορείο ήταν στην ώρα μας και επιστρέψαμε στο πλοίο με ελεύθερο χρόνο.

Στο West Bay Beach περπατήσαμε σε όλο το μήκος της παραλίας για να πάρουμε μια αίσθηση για το μέρος πριν σταματήσουμε σε ένα από τα πολλά εστιατόρια για μεσημεριανό γεύμα. Φάγαμε στο Cayuco Beach Bar, όπου είχαμε νάτσος, τηγανητά πλατάνια και σούσι. Ήταν ένα υπέροχο γεύμα και η θέα δεν μπορούσε να νικηθεί.

Κολυμβητές στην παραλία West End στο Roatan, Ονδούρα.

Μετά το μεσημεριανό γεύμα, πήραμε ένα σετ με αναπνευστήρα και πτερύγια για 10 $ από έναν ντόπιο στην παραλία και μερικές μπύρες για άλλα 5 $, και στη συνέχεια φτάσαμε στο τέλος της παραλίας. Σε αυτό το σημείο, δεν είχαμε πολύ χρόνο για κολύμβηση με αναπνευστήρα, αλλά ήταν αρκετό για να δούμε γιατί οι άνθρωποι λαχταρούν τα Bay Islands για καταδύσεις.

Κοιτάζοντας πίσω στο χρόνο μας στο Roatan, χαίρομαι που γνωρίσαμε την παραλία West Bay. Ταξίδεψε στη διαφημιστική εκστρατεία και στη συνέχεια κάποια. Είναι μια πανέμορφη παραλία – μια από τις πιο όμορφες που έχω πάει – και φύτεψε τον σπόρο για την τελική επιστροφή μας. Η πρώτη μου επιλογή θα ήταν ακόμα μια εκδρομή κατάδυσης. Ωστόσο, η χρήση του λεωφορείου hop-on, hop-off για να εξερευνήσετε το νησί είναι μια καλή δεύτερη επιλογή για όσους προτιμούν τα ανεξάρτητα ταξίδια αντί για ομαδικές εκδρομές.